רוצה לדעת לאן העוקבים באינסטגרם נעלמו? הנתונים שלך בחשבון העסקי לא מעודכנים? השינויים המדוברים באלגוריתם של אינסטגרם נכנסו לפעולה. נשמח להכיר לך אותם מקרוב.
כבר הרבה זמן שאנחנו שומעים על השינוי המיוחל שאינסטגרם הולכת לעבור. ב- 20.12, אינסטגרם העולמית יצאו עם תקנון חדש שמסביר את כללי ההתנהגות למפרסמים באפליקציה. לאחר שפייסבוק חסמה את האפשרות להגרלות, חשבונות רבים מצאו את הפתרון באינסטגרם, היות ושם לא היו ההגבלות הללו. הגרלות ברשת היו פתרון עסקי נפלא להשגת חשיפה אורגנית בעלות נמוכה, שכן כל מה שהעסק היה צריך להציע הוא "מתנה לזוכה" שחסכה עלויות רבות.
אז לא עוד הגרלות ולצידן הגיעו הגבלות חדשות.
הסיבה לשינוי נבעה מהטענה שאינסטגרם מעוניינת להפוך לאפליקציה עם תוכן איכותי. תוכן שיעניק ערך לגולשים. כלומר פחות בחורות עם ביקיני ויותר ערך אמיתי שמעניין את הגולש.
סיבה נוספת לשינוי היא מהפן החברתי. האלגוריתם החדש אמור "לרפא" אותנו מהמרדף האובססיבי אחר הלייקים וקצת יותר קיום חופש הפרט והכנסת שוויון הזדמנויות לדפים חדשים.
הרשת רעשה וגעשה סביב חשבונות האינסטגרם שנמחקו. חשבונות שהשתמשו בבוטים לצורך קידום, ירדו מהמסך. נעלמו כלא היו.
הסיבה ברורה- כשרוצים ערך אמיתי יש להשיגו בצורה טבעית מבלי לתת יתרון למממן החזק. הרובוטים השונים בעצם דימו פעולות גולשים ויצרו תמונה מזוייפת לאלגוריתם. אינסטגרם לא אהבה את זה- ובצדק!
הפעילות הרובוטית למעשה רימתה את האלגוריתם ועכשיו- לא עוד.
האלגוריתם החדש מתעדף תוכן על פי הנתונים הראשונים של הטורי או הפוסט.
אם בחצי שעה, עד שעה הראשונה הפוסט עבד, סביר שיקבל יתרון על פני מתחרים.
ככל שאיכות האינגייג'מנט עולה- הפוסט והעמוד עולים cיחד איתו.
לכן הקפידו לעבוד עם תוכן איכותי ולהימצא ברשת לאחר ההעלאה כדי לתת לגולשים את היחס הנדרש.
סטורי שמדלגים עליו הוא ההיפך מסטורי שחוזרים אליו, שנחשב לאיכותי ומעניין.
סטורי שהניע אתהגולש לפעולה, כניסה לאתר, שליחת הודעה פרטית וכדומה- יקבל עדיפות.
גם לאיכות התגובה יש משקל. האם הגולש הסתפק באימוג'י? תגובה קצרה? או שטרח להקליד ולכתוב תגובה מהימנה. ככל שהתגובה תהיה איכותית יותר, היא תתפס כרלוונטית יותר בעיני האלגוריתם.
שימו לב- רבים מבקשים בסטוריז ובפוסטים לשלוח הודעה בפרטי, היות וזה האינגייג'מנט הנספר ביותר.
ישנם הרבה טיפים להגדלת החשיפה והעוקבים:
וידאו עם דגש על השניות הראשונות שיגרמו להמשך צפיה- מאריך את זמן השהות בפוסט
פוסטים ארוכים ושווים קריאה- מאריכים את זמן השהות בפוסט
פוסטים ששווה לשמור- מעלים את רמת החשיפה
תגובות הכוללות האשטאגים- יקפיצו את הפוסט ואת החשיפה
בקיצור- תוכן איכותי ואחיד הן מבחינת אימג' והן מבחינת תוכן- יעשו את העבודה וכמובן- שילוב של האשטאגים תואמים לתוכן.
אם קיבלתם קישור לסטורי בחשבון שאינכם עוקבים אחריו, תקבלו את התשובה. אינסטגרם שואל אותך האם לחשוף את הצפיה שלך בפני המפרסם.
זו הסיבה שפתאום הדוחות לא משקפים את החשיפה האמיתית שקיבל הסטורי. שינוי שנכנס בינואר 2021.
גם הלוקיישן שהיינו מוסיפים לסטוריז היה מציג נתונים בעבר והיום לא נוכל להסתמך על הנתונים ואפילו לא לראות בכלל.
השאלה היא- האם להמשיך לתייג, להשתמש בלוקיישן ולפעול באפשרויות שאינסטגרם מציע להגדלת החשיפה?
התשובה היא כן!
זה שאין אנו יכולים לראות את כל הנתונים לא אומרת שהפעולות הפסיקו לעבוד.
זה עובד, רק שאיננו יכולים לראות את זה.
רוצים להכיר לעומק את המנגנונים של הרשתות החברתיות?
הצטרפו לסדנת שיווק דיגיטלי במכללת תפנית>>